عشق همینجاست!!!‏

تو کجایی؟‏

عشق همینجاست!!!‏

تو کجایی؟‏

اعتقادات


یکی از روم(room) های فرند فید رو خیلی دوست دارم و هر روز  میرم ببینم چه چیزهای جدیدی نوشته، از انصاف نگذریم بیشتر روم های فرند فید خوندی و دوست داشتنی هستن
امروز که طبق عادت هر روز سایت ها وبلاگ های مورد علاقه ام رو باز کردم ، یه نگاه به سوال های جدید و قدیمیه اون روم خاص کردم، دیشب یه سوالی پرسیده بود و منم جواب دادم ، امروز تعداد کامنت گزارا خیلی بیشتر شده بود ولی به جای اینکه باعث خوشحالی بشه ، یه جوری شدم و اول صبحی دلم گرفت!

دیشب پرسیده بود "نماز میخونید؟". امروز خیلی ها جواب داده بودن و برام تعجب آور بود که بین بیست سی نفر تنها کسی که به این سوال جواب مثبت داده بود من بودم!!!
نمی خوام بگم نماز نخوندن یعنی به خدا اعتقاد نداشتن ولی به این اعتقاد دارم اگه خدا رو قبول داری لااقل نمازی رو که تنها سود برنده اش خودتی (نسبت به بقیه فرایض) رو بخون!
بین دوستای خودم، چه اینترنتی و چه غیر اینترنتی متاسفانه هستن بچه هایی که نماز نمی خونن، و همیشه در جواب من میگن: "ما به خدا اعتقاد داریم، هر وقت هم که بهش نیاز داریم کمکمون میکنه، پس دلیلی برای نماز خوندن نداریم!" هیچ وقت نصیحتشون نکردم که حتما باید بخونی وگرنه دیگه دوستت ندارم!(نمی دونم چرا)  ولی فک کنم این یه اعتقاد شخصیه و نمی تونی به زور چیزی رو به طرف مقابلت تزریق کنی.
از بین بچه های وبلاگ نویس هم آریانا رو خیلی دوست دارم، نوشته هاش فوق العاده اس و به خاطر همین محبوبیتش دیگه نمی نویسه و به جاش خواهرش آیسان وبلاگشو میگردونه. تو آخرین پستشم در مورد اعتقادات نوشته بود، و در مورد احترام گذاشتن به اعتقادات دیگران هرچند تو خودت اعتقاد نداشته باشی!
آدم خشک مذهب نیستم ولی نمازمو همیشه و اول وقت میخونم(تا اونجایی که بتونم) بر خلاف پست آخر وبلاگ آریانا، هیچ قراری هم با خدا در مورد اول وقت خوندم ندارم ولی فکر میکنم اینجوری زودتر به خواسته ای که دارم میرسم.
تو دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی، هفت هشت نفره با هم میرفتیم خونه، و همیشه حمیده مسخره ام میکرد و میگفت " وقتی میرسیدم تو ایستگاه اتوبوس وقتی آمار میگرفتیم که کی هست و کی نیست، تو همیشه غایب بود و بچه ها نگران میشدن؛ ولی من با خونسردی میگفتم نگران نشین داره نمازشو میخونه!
به خیلی چیزا اعتقاد ندارم ولی هر چی فکر میکنم دلیلی برای نماز نخوندن پیدا نمی کنم، مهمترین دلایلی که برای خودم دارم اینه که بعد از خوندنش واقعا آرامش دارم، و به اینم اعتقاد صد درصد دارم که بعد از خوندن هر نماز یک حاجت برآورده شده دارم.
اصلا از این خانواده هایی هم که بچه های نه ساله رو مجبور به خوندن نماز میکنن خوشم نمیاد، معتقدم وقتی خدا رو شناختی باید نماز خوندنتو شروع کنی، من خودم چهارده سالم بود که نماز خوندن رو شروع کردم، چون قبل از اون درک نمی کردم برای چی باید این کار رو انجام بدم!
مری خودمون هم هیچ وقت نمازشو نمی خوند ولی از وقتی ... آدم معتقدی شده ، یه روز گفت:" تو منو با خدایی آشنا کردی که تا حالا نمی شناختمش و همیشه از این بایت مدیونتم" شنیدی میگن حالا از این ور پشت بوم افتاده! شده حکایت آقا مری ما!
قصدم نصیحت کردن نیست، برای دل خودم نوشتم، مثل بقیه ی پست های این وبلاگ!


نظرات 1 + ارسال نظر
سعید پنج‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:03 ب.ظ http://www.ofogheakhar.blogfa.com

سلام
خوبین؟
من به این وبلاگ بازم اومدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
می خواستم بگم ۵سال نماز قضا یادت نره
از من گفتن بود...
از ۹ سالگی تا ۱۴ سالگی میشه۵ سال دیگه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد